“Darbs ar bērniem manā sirdī ir bijis vienmēr. Ir patiesa laimes sajūta, kad varu redzēt bērna acīs degsmi un aizrautību izzināt pasauli sev apkārt. Jāsaka kā ir, Mateja skoliņā bērnu acis mirdz īpaši spilgti! Esmu ļoti svētīta te būt!” Kitija darbu Mateja skoliņā uzsāka kā skolotāja. Apmīļoja katru savas grupiņas bērnu, katru mazo sirsniņu centās iepriecināt. Šobrīd Kitijas uzdevums vairs nav rūpēties par vienu grupiņu, bet arī par katru bērnu un skolotāju skoliņā. Viņa ikdienā meklē jaunas iespējas, cenšas aizrauj skolotājas, iedvesmot vecākus un radīt vidi, kas tīkama ikvienam. Interesanti faktiņi par Kitiju: “Man šajā darbā patīk mijiedarbības process, kas nekad nebeidzas. Mainos es un mainās bērni! Sadarbība ar kolēģiem, nepārtraukta pilnveidošanās. Visi pieaugam viens otra un sevis pieņemšanā, iemīlēšanā, piedošanā un pateicībā par katru Dieva doto dienu un iespēju būt vienam priekš otra.” Sindija par skolotāju kļuvusi ne tikai tāpēc, ka mīl bērnus un priecājas būt līdzās kādu dzīves ceļa posmu, bet arī tāpēc, ka vēlās radīt drošības sajūtu, iedrošināt noticēt saviem spēkiem un varēšanai, nebaidīties no kļūdām! Interesanti faktiņi par Sindiju: Ilze atceras, kā bērnībā uz jautājumu "par ko tu vēlies kļūt?" atbilde vienmēr bija - būšu bērnudārza audzinātāja. Viņa ir pateicīga Dievam, ka var strādāt tieši šeit – Mateja skoliņā. "Paldies, mīļie vecāki, par jūsu brīnišķīgajiem bērniem un privilēģiju man būt kopā ar viņiem. Jūsu bērni ir Dieva dāvana. Pirmie skolotāji esat jūs, vecāki, bērnam tuvie cilvēki, vecvecāki. Pedagoga uzdevums ir pamanīt bērna vajadzības, atbalstīt, saskatīt un atraisīt radošuma potenciālu. Kāds bērns klusumā dzied, kāds zīmē, kāds rotaļājas – katrs tik īpašs un unikāls. Priecājos pamanīt, iedrošināt, atbalstīt. ” Interesanti faktiņi par Ilzi: "Skoliņas uzsākšana ir ļoti liels notikums bērna ikdienā, to caurvij satraukums kopā ar prieku un bailēm. Es esmu blakus, atbalstu, iedrošinu, nomierinu. Radu patīkamas sajūtas un atmosfēru." Marika skolotājas darbu jūt kā savu aicinājumu. "Es jūtos ļoti labi kopā ar bērniem un darbu uztveru ar lielu atbildību - gan katra bērna, gan katra vecāka priekšā" saka viņa. Visvairāk skolotājas darbā Marikai patīk rotaļāties kopā ar mazajiem. Caur rotaļām tik daudz var sadzirdēt, ieraudzīt un apgūt. Interesanti faktiņi par Mariku: "Brīnumainākais ir redzēt bērna izaugsmi, un par to es varu aizrautīgi jūsmot. Mazliet līdzīgi kā stādiņam - vakar vēl nebija nekas, bet šodien jau asniņš, arī par bērniem gribas izsaukties - pa kuru laiku izauga? pa kuru laiku apguva? Tas ir tas grūtākais, bet arī brīnumainākais mūsu darbā. Rezultāts nav uzreiz pamanāms, ir vajadzīga milzu pacietība, bet kad redzi, ka IR, tad ir tā, ka no aizkustinājuma varu pat apraudāties." Darbs ar bērniem ir Ievas misija un aicinājums, un, kā viņa smejoties mēdz teikt: “neko citu jau es neprotu, jo kopš 18 gadu vecuma ar to vien esmu nodarbojusies”. Ilgus gadus Ieva ir strādājusi par auklīti dažādās ģimenēs, bet nu jau 3 gadus par savu darba vietu sauc Mateja skoliņu. Interesanti faktiņi par Ievu: "Skolotājas darbs mani piesaista kā interesants salikums - tajā varu izpaust savu radošumu un to darīt kopā ar bērniem. Šajā profesijā redzu ļoti lielu, paliekošu vērtību. Visu, ko mazais cilvēciņš te iemācās un apgūst, to viņš paņem līdzi uz turpmāko dzīvi. Ja tā padomā - milzīga atbildība, bet reizē arī milzīga privilēģija!" Luīzei īpaši patīk saskatīt prieku par katru vismazāko lietiņu ar bērna acīm. Par visīpašākajām Luīze uzskata attiecības ar katru bērnu - daudzie joki, smiekli un viņu lielā sirsnība! Interesanti fakti par Luīzi: "Bērni noteikti ir cilvēces labākā daļa. Viņi ir labestīgi, līdzjūtīgi, piedodoši, optimistiski, trakulīgi un dzīvespriecīgi." Inetai darbs ar bērniem sagādā prieku. Šajā darbā var ne tikai dot, bet arī daudz saņemt. Lai arī cik gadu būtu, kopā ar bērniem Ineta izbauda iespēju kaut ar vienu kāju iekāpt bērnības bezrūpībā un priekā. Ineta par būtisku uzskata kopīgo pasaules pētīšanas procesu - izzināt dabas bagātību, mākslas tēlainību un garīgo pasauli. Ineta ir mūsu radošā persona, kas bērniem māca gleznot, šūt un visādi citādi darboties ar mazajām rociņām un bagāto iztēli. Interesanti fakti par Inetu: "Man patīk, ka varu radīt bērniem vidi, kurā viņi drīkst būt paši. Atļaut bērnos uzplaukt tām visām skaistajām dāvanām, talantiem un personības iezīmēm, kuras viņos ir ieliktas, un palīdzēt tām augt un attīstīties. Redzēt un būt blakus gan priekos, gan izaicinājumos un kopīgi mācīties mīlēt dzīvi." Elīna mācīšanos uztver kā lielu privilēģiju un dāvanu, kas dod iespēju ieraudzīt un piedzīvot pasauli no tik dažādiem rakursiem. Viņa izbauda mācīšanas un mācīšanās procesu - redzēt kā citi ierauga un piedzīvo, cik mācīties ko jaunu ir izbaudāmi un vērtīgi, kaut arī reizēm izaicinoši un grūti. Elīna uzsver, ka strādājot pedagoģijā ir iespēja veidot nākotni, turklāt, ja ar to, ko dari, kāda nākotni var padarīt kaut par kripatiņu labāku, tad Elīna grib būt daļa no tā. Interesanti faktiņi par Elīnu: “Būt līdzās bērniem, kad viņi sper pirmos soļus patstāvīgā dzīvē, uztveru kā vērtīgu atbildību un skaistu privilēģiju. Tas tiešām ir aizraujoši, jo tik daudz kas tiek atklāts un iepazīts pirmo reizi. Ir tik interesanti vērot katra bērna īpašo personību.” Dace ar bērniem jūtas kā zivs ūdenī. Katra diena ir īpaša un piedzīvojumiem pilna. Kopā priecāties, būt blakus skumjās, augt, mācoties jauno, un spēlēties nerimstošajā ikdienā – tā ir liela vērtība un iespēja. Tik daudz bērniņu ir kādu dzīves brīdi pavadījuši kopā ar Daci, bet nu jau izauguši par lieliem, brašiem skolniekiem. Viņiem vēl daudz piedzīvojumu priekšā, bet Dace ir pateicīga par katru mirkli, kas pavadīts kopā. Interesanti faktiņi par Daci: “Jūtu, ka tas ir mans sirds aicinājums. Pazīstu visus skoliņas bērnus, jo ikdienā strādāju visās vecuma grupās. Īpašs prieks ir redzēt, kā no bērniņa, kurš nerunā un tikko ir sācis apjaust pasauli, kļūst gudrs, attīstās un aiziet uz skolu pilns ekipējies ar gudrībām, zināšanām skolai, bet arī garīgi pieaudzis, pašpārliecināts, mīlestības pilns.” Vizma (jeb Vizmiņa – tā mēs visi viņu saucam) īpaši novērtē Mateja skoliņas atrašanās vietu – tā ir privilēģija nākt uz darbu, kas atrodas zem dievnama jumtam, nākt uz svētnīcu. Vizmiņa arī par kolēģiem izsakās īpaši jauki – no viņiem var daudz mācīties un kopā lūgt. “Visskaistākie ir rīta aplīši, kuros bērni jūtas tik droši, aizsargāti un viņu patiesās lūgšanās par vecākiem, saslimušiem, mājdzīvnieciņiem tiek dzirdētas un uzklausītas.” Interesanti faktiņi par Vizmu: “Strādāt pirmsskolā - iespēja paildzināt jaunību un ik pa brīdim atgriezties bērnībā. Tā ir iespēja ik pa brīdim pārvērsties kādā pasaku vai fantāziju tēlā un rotaļāties kopā ar bērniem.” Artas vēlme būt par skolotāju meklējama tāltālajos bērnudārza laikos, kad grupas biedriem mēģināja iemācīt reizrēķinu. Toreiz Arta saņēma aizrādījumu - kad būsi skolotāja, tad varēsi mācīt. Sacīts, darīts, tikai matemātiku Arta nomainīja pret sportiņu. Interesanti faktiņi par Artu: “Kad sāku strādāt par skolotāju, vēl neapzinājos, ka tā būs mana mūža profesija. “Šis darbiņš ir kā vitamīns- uzlādē un palīdz saglabāt tīru un gaišu skatu uz dzīvi. Jo bērniņš ir kā rentgena aparāts - viņš vienmēr visu pamana, jo ir patiess un īsts.” Dagnija uzsver, ka darbs ar bērniem ir īpaši aktīvs – kurā gan vēl darbā vienas dienas laikā var dziedāt, spēlēt dažādus skaņu instrumentus, mācīties iepūst blokflautiņās, iet rotaļās un darboties muzikālajās pasakās? Interesanti faktiņi par Dagniju: Esmu optimiste. Un kā teica Mazais Jenotiņš no kādas muzikālās pasakas - Ja tu smaidīsi, tad dzīve tev smaidīs pretī!!! Mateja skoliņa ir īstā vieta, kur tā justies.
Kitija
Vadītāja
Sindija
Punktiņu grupas skolotāja
Ilze
Punktiņu/Gudrīšu grupas skolotāja
Marika
Komatiņu grupas skolotāja
Ieva
Komatiņu grupas skolotāja
Luīze
Svītriņu grupas skolotāja
Ineta
Zinīšu grupas skolotāja
Elīna
Zinīšu grupas skolotāja
Dace
Gudrīšu grupas skolotāja
Vizma
Skolotāja palīgs
Anastasija
Skolotāja palīgs
Arta
Sporta un deju nodarbību skolotāja
Dagnija
Mūzikas skolotāja