Mežs

Projekts „Mežs” Gudrīšu un Zinīšu grupā sākās ar ekskursiju uz Biķernieku mežu. Tika paņemts līdzi liels grozs, kur salikt interesējošās lietas no meža. Bērni atklāja, ieraudzīja…

…sniegoto lapu,

…baltu čiekuru,

…indīgās sēnes,

…vētrā nogāztu koku,

…gailenes,

…meža skudras,

…milzīgu skudru pūzni.

Atbraucot no meža, Gudrīšu bērniem radās jautājums: „Kāpēc mēs neredzējām dzīvniekus?” Kā arī interese par to, cik liels ir lācis. Gudrīšu grupas bērni nolēma pētīt lāčus. Bērni izpētīja lāča pēdas, uzzināja, ka lielākais lācis ir 3m garš, pagaršoja lāceņu ievārījums, izdomāja mīklas un iestudēja teātri. Projekta noslēgumā Gudrīšu grupa devās uz Līgatni, lai ieraudzītu īstu lāci un viņiem tas izdevās!!!

Zinīšu grupa pētīja pūces, viņiem palīdzēja draugs Olafs (no dabas materiāliem veidota pūcīte).  Viņi kopīgi noskaidroja, ka pūces dzīvo mežā, koka dobumos. Bērni uzcēla Olafam māju no dažādiem materiāliem. Izmēģināja, rakstīt ar spalvām, noskaidroja, cik olas izdēj pūces. Devās uz Zooloģisko dārzu, lai ieraudzītu īstas pūces.

Svītriņgrupas bērniem bija uzdevums, kopā ar vecākiem doties uz mežu un no meža atnest to, ko vēlas. Tika sanestas ogas, sēnes, sūnas, skujas, nolūzuši koku zari.  Bērni izvēlējās pētīt meža veltes – sēnes, mellenes, avenes, dzērvenes, brūklenes. Svītriņu grupas bērni mēģināja zīmēt ar melleņu sulu un baudīja meža ogu ievārījumu.

Komatiņgrupas bērniem patika spēlēties un lasīt zīles, kastaņus. Kad skolotāja jautāja, kā zīles nonāk lejā no koka, tad atbildes bija visdažādākās:

….kāds paņem trepes un uzkāpj,

….ar akmeni met pa zīli, līdz tā nokrīt,

…. nozāģē koku,

…..nokrīt pati.

Bērni kopīgi ar skolotāju iestādīja zīli un izauga mazs stāds. Noskaidroja, ka zīlei ir cepurīte. Parkā bērni atrada savu visskaistāko lapu, atklāja, ka plaukstai un lapai ir līdzīgs dzīslojums. Ienesot grupā lapas, tās sakalta un varēja tās viegli sadrupināt.

Punktiņgrupas bērni pētīja čiekurus, atklāja, ka čiekurs ir ass, to izlobīja un atrada sēklas. Čiekurs izrādījās ir labs mūzikas instruments – aizķerot ar nagu čiekura zvīņas, rodas interesanta skaņa. Bērni mēģināja zīmēt ar čiekuru, to iemērcot krāsā. Veica eksperimentu, iemērcot egles čiekuru ūdenī, tas nokrāsojās brūnā krāsā.

Gatavojoties valsts svētkiem, mēs lepojāmies, ka Latvijas bagātība ir meži. Svētku koncerta dekorācijas tika veidotas no bērnu savāktajiem dabas materiāliem. Koncertos tika ietvertas mācītās tēmas, atklājumi. Mēs esam pateicīgi par brīnišķīgām Latvijas mežu bagātībām!